English version of this page

Tidligere arrangementer

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hva er autisme? Er autisme blitt mer vanlig nå enn før? Hva sier forskningen?

Tid og sted: , Historisk museum

Hva kan man lære av å følge veiviseren til en islandsk munk på pilegrimsferd til Roma året 1152?

Tid og sted: , Scene HumSam, Georg Sverdrups hus, Universitetet i Oslo, Blindern

Audun Mørch holder foredrag om den kanskje største russiske romanen i det 20. århundre, "Mesteren og Margarita".

Tid og sted: , Georg Sverdrups Hus, auditorium 1

Velkommen til Norges største demokratikonferanse!

Tid og sted: , Naturhistorisk museum

Opplev Botanisk hage på kveldstid med en av våre erfarne botanikere. Under omvisningen får du se noe av det som blomstrer nå.

Tid og sted: , Scene HumSam

This spring, India’s one-billion strong electorate will participate in what is set to be the biggest democratic exercise in world history. But does that necessarily make India “the world’s largest democracy”?

Tid og sted: , Universitetets aula

Oslo Kammerakademi fremfører noe av det fineste som er skrevet for blåsere, fra områdene som utgjør dagens Tsjekkia.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hvordan klarer plantene å tilpasse seg den uforutsigbare våren og hvordan ser den livgivende sola ut på nært hold?

Tid og sted: , Naturhistorisk museum

Hver tirsdag er det babyomvisning på Naturhistorisk museum. Ukens babyomvisning er i de geologiske utstillingene.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

I dette foredraget vil professor Claire Sergent forklare hvordan hennes gruppe studerer hjernens mekanismer for bevisste opplevelser hos mennesker. Hun har nylig oppdaget at en ny metode for analyse av elektriske hjernesignaler peker mot viktige endringer i en ledende teori for bevissthet.

Tid og sted: , GMH 652

Ole Boye (Department of Public and International Law) will give a talk entitled "Human gene editing – the prohibitions against germ line editing and human enhancement".

Tid og sted: , 3. etasje i Domus Juridica

Har du spørsmål om henvisninger, kildeliste eller plagiering? Vi tilbyr drop-in hjelp for studenter som skal levere masteroppgave ved Det juridiske fakultet.

Tid og sted: , Historisk museum

La deg inspirere av antikkens portretter og Egypts mumiekister.

Tid og sted: , Naturhistorisk museum

Få mer ut av utstillingene med en guidet omvisning! Våre kunnskapsrike museumsverter holder omvisninger hver lørdag og søndag. Se programmet for tidspunkt og tema.

Tid og sted: , Naturhistorisk museum

Bli kjent med noen av verdens rareste dyr med forfatter og biolog Benedicte Garmann-Aarhus når vi inviterer til høytlesning og dyremaskeverksted.