Digitale produkter

Universitetet i Oslo har en stor mengde informasjon på nett. Våre nettsider er visuelt i slekt med resten av designmanualen og det er viktig at dette inntrykket beholdes – og dyrkes. Helhetsinntrykket skal være rent og seriøst i form, men gjerne mangfoldig og frodig i innhold.

  • Logo øverst til venstre
  • Logosegl plasseres til venstre under navnet og over «bretten» på startsider, alternativt foran navnet.
  • På undersider/artikkelsider kan seglet plasserers til venstre i bunnfelt (footer).
  • Helhetsinntrykket skal være hvitt, seriøst og moderne. Unngå for mye grått og blått.
  • Hovedfarger på grafiske elementer er hvitt, svart og lys varmgrå.
  • Vær forsiktig med bruk av rødfarge i andre designelementer enn seglet. For mye rødt tar oppmerksomheten fra logo og logosegl.
  • Bruk gjerne bilder. De bør være innholdsbærende.
  • Bruk gjerne fargefelter i hvitt, varmgrå, svart eller transparent for å fremheve tittel, logo og segl.

 

Publisert 21. sep. 2010 11:08 - Sist endret 5. feb. 2016 18:08