Undervisning og eksamen

Undervisning og læringsformer

Det benyttes en variasjon av ulike læringsformer. Ved å følge forelesninger kan du tilegne seg gode og solide kunnskaper om fakta, teori, og metodiske tilnærminger. Gjennom deltakelse på seminarer kan du få en utdypet forståelse av ulike aspekter ved faglige temaer. Ved å lytte til medstudenter vil du oppøve toleranse og økt evne til dialog. Gjennom innlevering av skriftlige oppgaver som du får skriftlig tilbakemelding på, skal du få trening i god og sammenhengende skriftlig fremstilling.

Det vil bli lagt vekt på å aktivisere studentene i undervisningen og på å gi tilbakemelding på deres arbeid. Det siste skjer i stor grad gjennom skriving av oppgaver som er tilknyttet undervisningen. På denne måten er det nær sammenheng mellom undervisningen og vurderingen av studentenes prestasjoner.

Undervisningen vil normalt bare utgjøre en mindre del av tiden du forventes å bruke på studiet. I din egen beskjeftigelse med emnet inngår bl.a. lesning av pensum og forberedelse til undervisningen og påfølgende etterarbeid. Det er en god idé å danne kollokviegrupper med medstudenter der dere drøfter innholdet i pensum og undervisning.

Se også på studieretningssidene for filosofi og idéhistorie .

Undervisningssted

Universitetet i Oslo

Eksamens- og vurderingsformer

Eksamensspråk

Normalt gjelder det at eksamensoppgaver blir gitt på bokmål og/eller nynorsk, og at kandidatenes besvarelser skal være på norsk, dansk eller svensk. I fremmedspråkemner kan eksamensoppgaver bli gitt på det aktuelle språket med tilsvarende krav for eksamensbesvarelsene.

Karaktersystem

Emnene som inngår i studieretningen benytter den graderte karakterskalaen med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått, jf. § 6.1 i Forskrift om studier og eksamener ved Universitetet i Oslo.

Publisert 6. juni 2012 10:00 - Sist endret 18. juni 2012 22:27