Problemer med e-post 13. januar

I helgen 13. til 15. januar var det problemer med en av e-postserverene på UiO, og enkelte brukere fikk feilmelding om sending eller mottak. Her får du svar på de vanligste spørsmålene om hvordan dette kan ha påvirket deg som bruker:

Jeg sendte e-post på fredag, men har fått beskjed om at den ikke ble levert

E-posten ble ikke levert til mottaker. Du må sende e-posten på nytt for at den skal nå frem. Dersom du sendte e-post på fredag men ikke har fått en slik beskjed kan du gå ut fra at e-posten ble levert ut av vårt system. 

Jeg skulle fått en e-post på fredag man har ikke fått den ennå

Ta kontakt med avsender og spør om de kan sende e-posten på nytt. De skal ha fått en beskjed om at e-posten ikke ble levert, men det kan hende de ikke har sett eller forstått denne. Om det ikke er et alternativ å kontakte avsender, ta kontakt med lokal-IT. 

Jeg har fått beskjed om at det ikke går an å sende e-post til meg

Dersom du har fått denne beskjeden fra noen som forsøkte å sende en e-post til deg på fredag 13. januar kan du fortelle dem at problemet er løst. Om de sender deg e-posten på nytt skal denne nå frem til deg som normalt.

Om du ikke finner svaret på det du lurer på her, ta kontakt med lokal-IT, så kan de hjelpe deg videre.

Publisert 18. jan. 2017 10:15