Søk


Viser treff 1–17 av 17 for «blogg»

Literacy and Numeracy in Context (LiNCon) - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

brukt Læringsbloggen som en plattform for kunnskapsformidling. Gjennom bloggen vil også mye av arbeidet knyttet til LiNCon være tilgjengelig for foreldre...

Ansatte - FIKS - Forskning, innovasjon og kompetanseutvikling i skolen

basert på skoleforskning. Han er lærebokforfatter og skriver om skole og utdanning på bloggen "En rektors bekjennelser" og er å finne på twitter under...

Mikroblogging i klasserommet gjør at flere deltar i samtalen - Institutt for pedagogikk

elevene blogge mens de diskuterer. Så blir alles bidrag løftet frem som utgangspunkt for helklassediskusjoner etterpå. Frøytlog forklarer at når elevenes...

The Effective Stuttering Treatment Project (EST) - Institutt for spesialpedagogikk

Processes (ComPros) Effective stuttering treatment-bloggen Error: [call[include:feed, {, url, :, theurl, ,, override-feed-title, :, thetitle, ,, feed-title...

Mangfold og inkludering i spesialpedagogisk perspektiv (MISP) - Institutt for spesialpedagogikk

, formidler forskningsbasert kunnskap gjennom en egen blogg . Publisert 7. nov. 2017 08:59 - Sist endret 12. nov. 2019 17:22 Kontakt Forskergruppeleder...

Ann Michaelsen: Dugnad for å sikre alle elevers rett til opplæring - FIKS - Forskning, innovasjon og kompetanseutvikling i skolen

Michaelsen er avdelingsleder på Sandvika vgs og har bloggen Connected Teaching and Learning Ny type hektisk hverdag Det er ikke mangel på informasjon om...

– Jo mer digital teknologi, jo viktigere blir læreren - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

Andreas Lund (foto: Shane Colvin/UiO). En versjon av saken er publisert på forskning.no , utdanningsforskning.no og på LUDO-bloggen . Kilde Aagaard, T...

– Gi ungdom trening i å forstå politisk kommunikasjon - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

eksempel der statsråd Sylvi Listhaug på Facebook og i sin blogg beskriver politiske motstandere som et «hylekor» ble samstemt vurdert av ungdommene som...

FIKS deltar i digital dugnad - FIKS - Forskning, innovasjon og kompetanseutvikling i skolen

ledere publiserer betraktninger knyttet til situasjonen, blant annet på egne blogger flere ganger per uke. Mange fagmiljøer ved UiO publiserer aktuelt...

Læreplanene speiler samfunnet - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

publisert hos utdannningsforskning.no , på forskning.no og på Norsk lektorlags blogg . Se også aktueltsak om «Det nye (nye) norskfaget» 27 millioner til...

YOUrban-film om trådløse nettverk kjempehit på nett - Institutt for pedagogikk

ganger på Vimeo og over 50 000 ganger på YOUTube. I tillegg til de mange visningene på internett, har filmen også fått stor oppmerksomhet i ulike blogger...

PhD Seminar: Learning perspectives for media design for museums, science centers and heritage sites - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

Technology 43(5): 802-819. (17 pp) Pierroux, P., I. Krange, et al. (2011). Bridging Contexts and Interpretations: Mobile Blogging on Art Museum Field Trips...

prosjektbeskrivelse.pdf - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

tekster, presentasjoner, visualiseringer, videosnutter, modeller, blogger etc. laget av elevene. Det å fange faglige, pedagogiske og strukturelle...

pisa2018_kortrapport.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

tekstkompleks satt sammen av tre ulike tekster som alle omhandler Påskeøya og steinstatuene der: en blogg skrevet av en professor som har vært på feltarbeid på...

elevsporreskjema_2018_bokmal.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

lesing? (Tenk på forskjellige typer lesestoff, som bøker, blader, aviser, nettsider, blogger, e-poster ...) (Velg ett svar for hver linje.) Svært uenig...

elevsporreskjema_2018_nynorsk.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

lesestoff, som bøker, blad, aviser, nettsider, bloggar, e-postar …) (Vel eitt svar for kvar linje.) Svært usamd Usamd Samd Svært samd Eg les berre dersom eg...

pisa2018_kortrapport2.pdf - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

tekstkompleks satt sammen av tre ulike tekster som alle omhandler Påskeøya og steinstatuene der: en blogg skrevet av en professor som har vært på feltarbeid på...