Forskningsprosjekter ved Avdeling for samfunnsmedisin og global helse

Antibiotics use in Palestinian refugee camps in Lebanon

Antimicrobial resistance (AMR) is a rapidly emerging worldwide health threat. This project aims to investigate the social, cultural, economic and material dynamics that influence where Palestinians in refugee camps in Lebanon buy antibiotics and how they use them. The student will investigate these topics through semi-structured interviews and group sessions with Palestinian refugees. The project is research school project at medical school, and is a collaboration between the University of Oslo, the University of Boston and the American University of Beirut. It will be closely supervised by the main supervisor Anne Kveim Lie.

Samarbeid

• Samarbeid med Boston University og American University of Beirut
  • UiO har behandlingsansvar for personopplysninger

Prosjektbeskrivelse med vedlegg

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

TSD

• Ja

Godkjenninger

Intern fremleggelse - Ja