Forskningsprosjekter ved Avdeling for samfunnsmedisin og global helse

How mothers to microcephalic children experienced the public response to the Zika outbreaks in Northeastern Brazil

How do Brazilian mothers to microcephalic babies experience and manage the public response to the Zika epidemic? Using qualitative methods, this masters degree project aims to fill some of the gaps in knowledge about social consequences of the Zika epidemic in Northeastern Brazil, by focusing on how mothers to microcephalic babies experienced the public response to the Zika outbreaks. Understanding how the affected mothers themselves experienced the Zika epidemic is particularly relevant, as most of the responsibility of preventing ZIKV infection and pregnancy has been laid entirely on women.

Prosjektbeskrivelse med vedlegg

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

TSD

Godkjenninger

NSD - Ja 2 filer

Tidspunkt for anonymisering og sletting av dataene