Forskningsprosjekter ved Avdeling for samfunnsmedisin og global helse

Medication Related Problems and Safety of Herbal Medicines used among Pregnant Women in South-West Ethiopia

Investigating the cause and extent of MRPs among Gynaecologic and obstetric patients helps to understand the situation and facilitate the patient care service. This study

aims to provide information on the common classes of problems, the reasons which made Medication therapy a problem, Medications frequently associated with MRPs and on the predictors of the occurrence of MRPs. This study will also highlight the commonly used herbs among pregnant/lactating women and possible interactions With conventional medicine for future attention by the government of Ethiopia.

Norwegian title: Legemiddelrelaterteproblemer og naturmedisinbruk blant gravide i Etiopia

TSD

• Nei
  • Begrunnelse: Alle insamlede data er anonyme

Godkjenninger

Intern fremleggelse - Ja

1 fil

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

REK - Ja 3 filer

Tidspunkt for anonymisering og sletting av dataene

• Anonymisering: august 2017
  • Sletting: januar 2024