Forskningsprosjekter ved Avdeling for samfunnsmedisin og global helse

Studies of humoral and cell-mediated immunity against Mycobacterium tuberculosis infections in humans

Tuberculosis (TB) causes an estimated 2 million deaths every year. However, our knowledge of protective immunity is poor to design efficacious vaccines. The main objective of the project is to identify humoral and cell-mediated protective immune markers during Mycobacterium tuberculosis infection in human population in an endemic setting.

Samarbeid

• UiO er forskningsansvarlig

Prosjektbeskrivelse med vedlegg

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

TSD

• Ja

Godkjenninger

Intern fremleggelse - Ja