Norwegian Tuning in to Kids (N-TIK): Et effektivitetsstudie av en foreldreintervensjon
Denne studien er en replikasjon av studien til Wilson, Havighurst,& Harley (2012) som undersøkte
effekten av den psykososiale intervensjonen Tuning in to Kids (TIK) på australske førskolebarn. Vi ønsker nå å undersøke om den norske versjonen av programmet, N- TIK, vil ha en tilsvarende effekt på norske
førskolebarn. Tiltaket er indirekte ved at det er foreldrene som får intervensjonen og barna blir ikke direkte involvert i denne studien. Intervensjonen er et foreldreveiledningsprogram som gis til foreldrene,
men fokus for studien er barnets emosjonsregulering. Vi vil se på effekten av dette tiltaket ved å måle symptomer på angst, atferdsvansker og temperament hos barna, samt medieringsfaktorer hos foreldrene, gjennom spørreskjemautfylling.
Samarbeid
- Samarbeid med University of Melbourne
- UiO er forskningsansvarlig
- UiO har behandlingsansvar for personopplysninger
Prosjektbeskrivelse med vedlegg
Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.
TSD
- p296
Godkjenninger
Intern fremleggelse - Ja
1 fil
Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.
NSD - Ja 2 filer
Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.
REK - Ja
Dokument ikke lastet opp
Andre godkjenninger1 fil
Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.