Forskningsprosjekter ved Fagavdeling for helse-, utviklings- og personlighetspsykologi

Norwegian Tuning in to Kids (N-TIK): Et effektivitetsstudie av en foreldreintervensjon

Denne studien er en replikasjon av studien til Wilson, Havighurst,& Harley (2012) som undersøkte effekten av den psykososiale intervensjonen Tuning in to Kids (TIK) på australske førskolebarn. Vi ønsker nå å undersøke om den norske versjonen av programmet, N- TIK, vil ha en tilsvarende effekt på norske førskolebarn. Tiltaket er indirekte ved at det er foreldrene som får intervensjonen og barna blir ikke direkte involvert i denne studien. Intervensjonen er et foreldreveiledningsprogram som gis til foreldrene, men fokus for studien er barnets emosjonsregulering. Vi vil se på effekten av dette tiltaket ved å måle symptomer på angst, atferdsvansker og temperament hos barna, samt medieringsfaktorer hos foreldrene, gjennom spørreskjemautfylling.

Samarbeid

  • Samarbeid med University of Melbourne
  • UiO er forskningsansvarlig
  • UiO har behandlingsansvar for personopplysninger

Prosjektbeskrivelse med vedlegg

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

TSD

  • p296

Godkjenninger

Intern fremleggelse - Ja

1 fil

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

NSD - Ja 2 filer

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

REK - Ja

Dokument ikke lastet opp

Andre godkjenninger1 fil

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

Prosjektleder

Evalill Bølstad Karevold

Ansvarlig enhet

Psykologisk institutt

Forskere

Prosjekttype

  • Forskerprosjekt

Helsefaglig forskning

  • Ja

Personopplysninger

  • Ja

Tidsperiode

  • Start: desember 2016
  • Slutt: august 2022
Logg inn for å redigere