Forskningsprosjekter ved Institutt for lingvistiske og nordiske studier

Translanguaging in the majority classroom: The interplay between teachers’ beliefs and practices and minority students’ linguistic citizenship

Formålet med doktorgradsprosjektet er å undersøke programfagslæreres kunnskaper og oppfatninger om elevers flerspråklighet, og hvilken plass og rolle flerspråklighet har i yrkesfaglig videregående opplæring.

Prosjektbeskrivelse med vedlegg

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

Godkjenninger

NSD - Ja 2 filer

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

Prosjektleder

Mari Johanne Wikhaug Andersen

Ansvarlig enhet

Institutt for lingvistiske og nordiske studier

Prosjekttype

  • Forskerprosjekt

Helsefaglig forskning

  • Nei

Personopplysninger

  • Ja

Tidsperiode

  • Start: mai 2020
  • Slutt: desember 2024
Logg inn for å redigere