Ringestudien. Hvorfor ringer pasientene til fastlegen?
Flere undersøkelser viser utilfredsstillende telefontilgjengelighet hos fastlegen. Formålet med studien er å kartlegge kontaktårsakene ved telefonhenvendelser til fastlegekontoret og faktorer som påvirker dette. Undersøkelsen omfatter 10 fastlegekontor med til sammen ca 4700 telefonhenvendelser, som registreres anonymt i et skjema med forhåndsbestemte kategorier som timebestilling, medisinsk råd, spørsmål om prøvesvar mm. Data analyseres i forhold til bakgrunnsvariabler som antall leger, listelengde, geografisk beliggenhet mm. Kartleggingen søker å avdekke hvilke henvendelser som skal gjennom telefonsystemet. Resultatene kan danne grunnlag for å se om noen av henvendelsene kan unngås ved at behovene for informasjon dekkes via andre kanaler.
Prosjektbeskrivelse med vedlegg
Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.
TSD
- Nei
- Begrunnelse: Gule data
Godkjenninger
Intern fremleggelse - Ja
Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.
NSD - Ja 2 filer
Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.
Tidspunkt for anonymisering og sletting av dataene
- Sletting: desember 2019