Forskningsprosjekter ved Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi

Evaluering av mentorprogrammet for kvinnelige postdoktorer ved UiO

Prosjektet skal produsere en todelt evaluering av mentorprogrammet ved UiO – én del hvor det evalueres fra et teoretisk perspektiv, den andre delen fra et deltakerperspektiv Formålet med prosjektet er å utarbeide en rapport som kan brukes til å identifisere styrker og svakheter ved programmet. I den ene delen vil vi se mentorprogrammet opp mot rådende forskning rundt mentoring som verktøy for økt likestilling i akademia. Dette vil vi hovedsakelig gjøre gjennom litteratursøk innen mentoring, likestilling og forskerrollen i et kjønnsperspektiv. I den andre delen vil vi vurdere oppbygging og rammene for programmet med fokus på deltakerne sin opplevelse av det faglige og karrieremessige utbyttet av deltakelse. Vi kommer til å intervjuer både mentorer og mentees for å få samle inn informasjon om deres erfaringer.

Prosjektbeskrivelse med vedlegg

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

Godkjenninger

NSD - Ja 2 filer

Prosjektleder

Lars Erik Kjekshus