Forskningsprosjekter ved Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi

Utfordringer og gleder ved et tverrfaglig lavterskeltilbud: En kvalitativ analyse av hvordan ulikt kunnskapsgrunnlag, institusjonelle logikker og samstyring påvirker samarbeidet i Oslohjelpa

Jeg ønsker å se på hvordan samarbeidet eller samordningen innenfor Oslohjelpa fungerer gjennom et fokus på deres ulike kunnskapsgrunnlag, tolkning og bruk av ulike dokumenter, og om det er en form for samstyring. Jeg ønsker videre å se på hvordan disse faktorene påvirker lavterskeltilbudet, om det skaper mer tillit til hjelpesystemet og om de når målet sitt. Jeg ønsker å se på det tverrfaglige samarbeidet og samordningen i Oslohjelpa gjennom ulike teorier innenfor velferdsforskning. Blant annet ønsker jeg å undersøke hvilken grad av samstyring og form for ledelse som fremtrer, samt hvilke institusjonelle logikker som tar del i prosessene og om dette skaper utfordringer og konflikter. Jeg vil også se på tillitsbegrepet ettersom jeg mener at tillit er en veldig viktig del av de institusjonene som er med i Oslohjelpa og at dannelse og vedlikeholdelse av tillit vil være en viktig faktor for å lykkes.

Prosjektbeskrivelse med vedlegg

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

Godkjenninger

NSD - Ja 2 filer

Prosjektleder

Kjell Erling Kjellman