Forskningsprosjekter ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

Er MAT4010 Skolematematikk fra et avansert synspunkt til hjelp for matematikklærere

Formålet med masteroppgaven er å studere om kurset «MAT4010 Skolematematikk fra et avansert synspunkt» er til hjelp for matematikklærere, og hvordan man best kan designe et kurs som skal gi matematikklærere relevant matematikkunnskap. Oppgaven vil forsøke å belyse spørsmål som: - Hva opplevde tidligere studenter som nyttig? - Hvordan få didaktisk vinkling av matematikken i et matematikkurs for lærere? - Hvilke tema trenger lærere dybdeforståelse av? - Hvordan kan man hjelpe lærere til å skape dybdelæring i matematikk - Hvordan kan dybdeforståelse hos lærerne bidra til å differensiere bedre?

Prosjektbeskrivelse med vedlegg

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

Godkjenninger

NSD - Ja 2 filer

Prosjektleder

Helmer Aslaksen