Forskningsprosjekter ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

Hvordan bruker et utvalg lærere formelle og uformelle vurderingssituasjoner som vurderingsgrunnlag for den samlede karakteren i norsk muntlig?

Dette er en masteroppgave, skrevet ved lektorprogrammet på UiO. Jeg ønsker å undersøke hvordan lærere danner et vurderingsgrunnlag i norsk muntlig, og hvordan forholdet mellom formelle og uformelle vurderingssituasjoner danner dette grunnlaget er. Jeg vil fokusere på forholdet mellom formelle og uformelle vurderingssituasjoner, og hvordan dette danner vurderingsgrunnlaget i norsk muntlig. I dette skal jeg se på hvordan de vurderer muntlighet, hvilke vurderingssituasjoner som benyttes, og hvis det er uformelle vurderingssituasjoner; hva inngår i dem? Prosjekttittelen er en tentativ problemstilling.

Prosjektbeskrivelse med vedlegg

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

Godkjenninger

NSD - Ja 2 filer

Prosjektleder

Henriette Siljan