Forskningsprosjekter ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

Prosjekt om digital undervisning for flerspråklige elever

Dette er et masterprosjekt som handler om hvordan den digital undervisning fungerer for flerspråklige elever med kort botid i Norge. lærer og elever jeg undersøker tilhører en modulstrukturert forberedende voksenopplæring. Disse elevene er mellom 16 og 20 og har kort botid i Norge. Formålet er en raskere overgang til videregående opplæring eller arbeid, og er derfor en viktig del av integreringen(For mer info: https://www.kompetansenorge.no/contentassets/b8e56bb4465d47f292da7ad71282f4be/modulstrukturert-fvo---prinsipprapport.pdf). Jeg vil undersøke hva slags digitale hjelpemidler som blir brukt i samfunnsfagsundervisning (hovedsaklig IPAD og det som hører med ettersom dette er en ipadskole), hva som fungerer godt og ikke, samt hva jeg som fremtidig lærer kan ta med meg av dette. Jeg vil også ha et perspektiv som trekker inn koronas effekt på den digitale undervisningssituasjonen i dag, hva lærte de av det og hva er bragt med videre?

Les mer om prosjektet

Prosjektbeskrivelse med vedlegg

Disse dokumentene er kun synlige for prosjektleder, enhetens leder og forskningsadministrasjon.

TSD

• Nei

Godkjenninger

NSD - Ja 2 filer