Rammeavtaler og enkeltkontrakter

Rammeavtalene er bindende for alle enheter ved UiO. En rammeavtale skal benyttes hvis den dekker innkjøpsbehovet. Avtalene skal ikke benyttes til private kjøp. Det er kun Eiendomsavdelingen og Seksjon for innkjøp som inngår rammeavtaler på vegne av UiO.

Avtalekatalog

Avtalekatalogen inneholder UiOs avtaler, både rammeavtaler og enkeltkontrakter. Enkeltkontrakter skal kun benyttes av den enheten som har hatt anskaffelsen og avrop gjøres i henhold til kontrakten.

Husk at ansatte ved en annen virksomhet enn UiO ikke kan benytte avtaler om enkeltanskaffelser eller rammeavtaler uten at dette eksplisitt er nevnt i utlysningsteksten. Ansatte ved andre virksomheter enn UiO kan heller ikke forplikte UiO økonomisk gjennom kjøp av varer eller tjenester.

Du kan abonnere på oppdateringer på aktuelle avtaler i avtalekatalogen og sende inn kommentarer. Det er også en rekke søkemuligheter som gjør det lettere å finne avtaler, både aktuelle og avtaler som er under etablering.

Avtalekatalogen

Hva er rammeavtaler?

En rammeavtale er en avtale som fastsetter vilkårene for de kjøp som skal gjøres for avtalte produkt- og tjenesteområder i løpet av rammeavtaleperioden.

Bruk av rammeavtaler forenkler og reduserer arbeidet som må foretas i forbindelse med en anskaffelse, fordi oppdragsgiver ikke behøver å gjennomføre en hel anskaffelsesprosedyre hver gang noe skal anskaffes.

Hvilke regler og rutiner som gjelder for bestilling (avrop) på de enkelte rammeavtalene varierer.

Tilbakemelding

Gi tilbakemelding på bruk av avtaler: innkjop@admin.uio.no

For innkjøper og fagrekvirent

Gå til Behov til betaling (BtB)

Kontakt

innkjop@admin.uio.no

Finn din innkjøper

Publisert 14. apr. 2014 13:01 - Sist endret 17. feb. 2023 11:01