Emnebeskrivelser og semestersider

Veiledninger for emnebeskrivelser og semestersider på uio.no.

Hva er en emnebeskrivelse?

• En beskrivelse av hva emnet handler om; hva man kan forvente å lære og hvilke undervisnings- og vurderingsformer som brukes.
  • En formell avtale mellom UiO og studenten. Endringer i faglig innhold må vedtas.

Hva skal emnebeskrivelsen inneholde?

Hvordan redigere emnebeskrivelser?

UiO er i ferd med å innføre en ny metode for å redigere emner på nettsidene; EpN (Emneplanlegging på nett). Inntil videre har vi derfor to ulike fremgangsmåter:

Semestersider

Informasjon for et bestemt semester, som timeplan, pensum og eksamen. Alle emner får en ny semesterside hver gang de undervises.

Tidligere eksamensoppgaver og sensorveiledninger

Retningslinjer for å tilgjengeliggjøre tidligere eksamensoppgaver og sensorveiledninger på nett.

Forelesning med video

Det finnes flere løsninger for videoopptak av forelesninger. Enten kan du publisere opptaket som en ressurs i timeplanen til studentene, uten å redigere i forkant. Eller så kan du redigere og etterarbeide opptaket før publisering.