Enkel godkjenning - godkjenning av dokumenter

Denne veiledningen viser deg som er leder hvordan du finner og godkjenner et dokument som er sendt på enkel godkjenning.

Merk: kontrakter og avtaler skal signeres fysisk og skannes inn i ePhorte etter signering.


Hente opp og vurdere dokumenter som er sendt til godkjenning

  • Pass på at du er logget inn med lederrollen din.
  • Klikk på Enhetens saker og dokumenter i venstremenyen.

 

  • Klikk på Til godkjenning.
  • Du får da fram de dokumentene saksbehandlere har sendt deg for at du skal godkjenne dem.
  • Klikk på Word-ikonet for hvert dokument for å lese det før du eventuelt godkjenner.

 

  • Dokumentene er normalt skrivebeskyttet. Dersom du ønsker å endre noe i det aktuelle dokumentet, kan du enten velge å ikke godkjenne det og gi beskjed til saksbehandler om hvilke endringer du ønsker, eller du kan endre det selv.
  • Du må da opprette en ny versjon av dokumentet.

 

  • Dokumentet åpnes i Word, og du skriver inn endringene og lagrer som ved vanlig redigering.
  • Den nye versjonen lagres i journalposten som versjon 2 av dokumentet, og blir den aktive versjonen. Versjon 1 vil fortsatt være tilgjengelig i journalposten.

Godkjenne/ikke godkjenne dokumenter

  • Klikk på nedtrekksmenyen i den aktuelle journalposten.
  • Velg Godkjenn/Returner.


Du får opp dette skjermbildet:

 

  • For å godkjenne lar du haken bli stående i avhukingsfeltet øverst.
  • For å ikke godkjenne klikker du i avhukingsfeltet for å fjerne haken.
  • Melding til saksbehandler:
    • Huk av i feltet Varsle med E-post
    • Skriv inn melding i feltet Melding til E-post mottaker
    • Huk eventuelt av i feltet Ta vare på E-postmeldingen som merknad til journalposten
    • Saksbehandler vil da få en e-post i sitt vanlige e-postprogram, med teksten du skriver inn her. Dersom du velger å ta vare på meldingen som merknad vil den lagres i ePhorte og kan leses der.
  • Klikk Lagre.
     

 

Publisert 12. juni 2012 11:09 - Sist endret 9. okt. 2015 17:45