English version of this page

Kom i gang med HR-portalen

HR-portalen er UiOs elektroniske løsning for personaladministrasjon hvor ansatte selv registrerer personlig informasjon, fravær, tid, reiser og refusjoner, samt kan se sine lønnsslipper, reise- og utleggssoppgjør.

Pålogging

Dette finner du i HR-portalen

  • HR-portalen for ansatte har tre innholdsfaner:
    • Ansattselvbetjening: Dette er siden du kommer til når du har logget inn. Her kan du:
      • Legge inn personlige opplysninger.
      • Registrere arbeidstid og fravær (avspasering, ferie, sykefravær m.m.).
      • Registrere reiseregninger og utgiftsrefusjoner.
      • Se dine lønnsslipper og reise- og utleggsoppgjør.
      • Du har også et vindu med driftsmeldinger og et med tjenestene du bruker oftest.
    • Innkurv: Her finner du oppgaver du skal behandle.
    • Driftsmeldinger og hjelp: Her får du tilgang til hjelpesidene og eventuelle meldinger om avvik i driften av HR-portalen.
  • Detaljerte veiledninger for de enkelte tjenestene finner du i oversikten Veiledning i HR-portalen for ansatte.
  • Ansatte med lederrolle har en fjerde innholdsfane:
    • Lederselvbetjening: Her finner du som er leder personalrapporter og medarbeiderinformasjon. Du kan også registrere fravær, arbeidstid og reiseregninger på vegne av underordnede medarbeidere. Detaljerte veiledninger for de enkelte tjenestene finner du i oversikten Veiledning i HR-portalen for ledere.
Når du logger inn HR-portalen kommer du til Ansattselvbetjening.

Dette skal du registrere i HR-portalen

 

Publisert 22. apr. 2015 10:51 - Sist endret 14. nov. 2017 10:57