Fanny Duckert kandidat til dekanvalget

Duckert ønsker to prodekaner, og vil begynne arbeidet med å finne disse umiddelbart.

Professor Fanny Duckert, dekankandidat fra PSI

Fakultetes valgstyre har nå mottatt valgkomiteens nominasjon for dekanvalget 2011. Professor Fanny Duckert ved Psykologisk institutt er innstilt som kandidat til valget. Duckert (født 1948), er utdannet ved UiO (cand. psychol. og ph.d.), har bred vitenskapelig kompetanse og omfattende administrativ erfaring både fra universitetet og andre institusjoner.

Duckert vil begynne arbeidet med å finne prodekaner i neste uke. Hun ønsker å ha to prodekaner, en for undervisning og en for forskning. “Dette vil bringe oss på linje med andre fakulteter det er naturlig å sammenligne oss med”, sier Fanny Duckert.

Valgkomiteen har hatt et ønske om å finne frem til minst to kandidater til dekanvervet, slik at det kan bli et reelt valg, men har ikke lykkes i dette. Valgstyrets leder Tore Hansen sier at de er tilfreds med at valgkomiteen nå har kommet med forslag til en kandidat.

SV-nytt vil følge opp valgprosessen etter sommeren, og gi informasjon om hvordan valget skal skje.

Av Lena C. Endresen
Publisert 27. juni 2011 10:24