Levevilkår på tvers

En stor konferanse i regi av det tverrfakultære programmet LEVE skal drøfte hvordan dagens endringsmønstre påvirker levekår i utviklingsland og hvordan vi kan forstå det tverrfaglige i disse utfordringene.

En av de viktigste kjennetegnene ved vår globale verden, er den grunnleggende ulikheten mellom menneskers muligheter til å dekke sine primære behov.

Både beskyttelse og utvikling av menneskers velferd blir i økende grad anerkjent som tverrsektorielle oppgaver. Menneskers velferd må derfor forstås ut fra spenninger og interessekonflikter innenfor de overlappende feltene.

Konferansen "Livelihoods in transition and the quest for well-being" 6.-7.desember i år, drøfter hvordan dagens endringsmønstre påvirker levekår i utviklingsland og hvordan vi kan forstå det tverrfaglige i disse utfordringene.

Konferansen arrangeres av «Levekår i utviklingsland. Helse, miljø og fattigdom» (LEVE).

LEVE koordinerer forskning mellom Det samfunnsvitenskapelige, juridiske og medisinske fakultet, samt Senter for utvikling og miljø.

Av Knut Kjæreng (nettredaktør, LEVE)
Publisert 1. nov. 2012 23:57 - Sist endret 26. apr. 2016 11:01