Bestillingssystemet for innkjøper
Formål
- Gi deg som ny innkjøper en generell innføring i innkjøpssystemet slik at du kan ta det i bruk.
- Vise deg hvordan:
- du finner fram i innkjøpssystemet
- du kan gjøre katalogkjøp og fritekstkjøp
- du benytter planfunksjonlitet
- du sender bestilling
- du utfører varemottak
- Forklare deg innkjøpsverktøyet i systemet, dvs. den funksjonaliteten som er unik for innkjøperrollen.
- Forklare deg hvordan bestillings- og fakturaprosessen er knyttet sammen og konsekvenser av det.
- Merk: Gjennomgang av dette grunnkurset kreves for å få brukertilgang til Bestillingssystemet. Kurset tilbys også som klasseromundervisning, se kursoversikt.
Innhold
- Gjennomgang av kursfoilene (pdf)
- Om innkjøperrollen
- Demo og oppgaver
- Om kontering og mva
- Om produktgruppe
- Brukerstøtte
- Nettinformasjon om innkjøp på For ansatte-sidene
- Oppgavehefte for kursoppgavene i kursdatabasen (pdf)
Krav til forkunnskaper
Du bør ha gjennomgått introduksjonskurset Bestillingssystemet: Innføring i de vanligste funksjonene (e-læring 1 time).
Beklager, denne videoen er ute av drift og til reparasjon - pt 060820
Veiledning
- Godkjenner
For å få gjennomført oppgaver i testsystemet må lokal superbruker fungere som godkjenner for deg. Dersom superbruker ikke har mulighet til dette, send e-post til innkjop@admin.uio.no og be om at en i Seksjon for innkjøp kan fungere som godkjenner for deg. - Brukertilgang til kursdatabasen
Før du går i gang med kurset, må du ha fått brukertilgang til kursdatabasen slik at du kan utføre kursoppgavene.
Merk: Hvis du har mottatt informasjon om dette kurset direkte fra Seksjon for innkjøp, vil du allerede ha fått brukertilgang.
Fyll ut søknadsskjema Veiledning - Egenerklæring
Når du har gjennomført hele kurset, send en undertegnet egenerklæring (word) til e-handel@admin.uio.no. Du vil da bli gitt brukertilgang til Bestillingssystemet PM.
Publisert 8. juni 2014 20:01
- Sist endret 6. aug. 2020 09:14