Bestillingssystemet - effektiv bruk

Tema: Innkjøp

Målgruppe: Kurset er ment for ansatte med god erfaring i rollen Innkjøper og rekvirent i bestillingssystemet.

Nivå: Videregående

Type: Klasserom

 

Formål

Kurset gir opplæring til innkjøper eller rekvirent i smartere bruk av bestillingssystemet, ulike bestillingstyper og hvordan du kan øke sporbarheten og kvaliteten på bestillingene dine.

Innhold

Eksempler på temaer som gjennomgås:

  • Avtalekatalog og veiledning
  • Tilbakemelding på UiOs avtaler
  • Stille ordre
  • Leveringsmottaker
  • Selvstendig næringsdrivende
  • Gjenbruk og kopiering av gamle anmodninger
  • Bruk av katalog og tips ved søking
  • Opprettelse og bruk av leverandører
  • Leveringsadresser
  • Estimering av pris
  • Fakturabehandlerkode
  • Kostnadssplitt
  • Opprettelse av ulike typer bestilling som for eksempel abonnement
  • Bestilling som legges inn etter at bestillingen er utført
  • Miks av fritekst og katalog i og utenfor plan

Krav til forkunnskaper

Du må ha god kjennskap til bestillingssystemet samt være en aktiv bruker av systemet.

Antall

15 deltakere

Påmelding

Meld deg på kurset

  • Påmeldingsfrist: 5 arbeidsdager før kursdato.
  • Økonomileder må godkjenne deltakelsen før påmelding.
  • Ved fulltegning sett deg på venteliste ved å sende e-post til ads-kurs@admin.uio.no.
  • Kurset er gratis, men forfall skal meldes innen kl. 11:00 siste arbeidsdag før kursdato, ellers vil din enhet bli belastet et gebyr på 1000 kroner.

Informasjon

Ved spørsmål eller forfall kontakt ads-kurs@admin.uio.no.

Publisert 25. juni 2019 14:13 - Sist endret 25. juni 2019 14:13