Bestillingssystemet - effektiv bruk
Tema: Innkjøp
Målgruppe: Kurset er ment for ansatte med god erfaring i rollen Innkjøper og rekvirent i bestillingssystemet.
Nivå: Videregående
Type: Klasserom

Formål
Kurset gir opplæring til innkjøper eller rekvirent i smartere bruk av bestillingssystemet, ulike bestillingstyper og hvordan du kan øke sporbarheten og kvaliteten på bestillingene dine.
Innhold
Eksempler på temaer som gjennomgås:
- Avtalekatalog og veiledning
- Tilbakemelding på UiOs avtaler
- Stille ordre
- Leveringsmottaker
- Selvstendig næringsdrivende
- Gjenbruk og kopiering av gamle anmodninger
- Bruk av katalog og tips ved søking
- Opprettelse og bruk av leverandører
- Leveringsadresser
- Estimering av pris
- Fakturabehandlerkode
- Kostnadssplitt
- Opprettelse av ulike typer bestilling som for eksempel abonnement
- Bestilling som legges inn etter at bestillingen er utført
- Miks av fritekst og katalog i og utenfor plan
Krav til forkunnskaper
Du må ha god kjennskap til bestillingssystemet samt være en aktiv bruker av systemet.
Antall
15 deltakere
Påmelding
- Påmeldingsfrist: 5 arbeidsdager før kursdato.
- Økonomileder må godkjenne deltakelsen før påmelding.
- Ved fulltegning sett deg på venteliste ved å sende e-post til ads-kurs@admin.uio.no.
- Kurset er gratis, men forfall skal meldes innen kl. 11:00 siste arbeidsdag før kursdato, ellers vil din enhet bli belastet et gebyr på 1000 kroner.
Informasjon
Ved spørsmål eller forfall kontakt ads-kurs@admin.uio.no.