English version of this page

Oslo Life Science 2017 vel overstått

Oslo Life Science-konferansen er over for denne gang. Se bilder og videoopptak og last ned presentasjonene fra hoveddagen.

Takk til alle som deltok på Oslo Life Science – Building the Life Science City 15.–17. februar.  Vi satte spesielt stor pris på at Hennes Kongelige Høyhet Kronprinsesse Mette-Marit var til stede ved åpningen av hoveddagen 16. februar.

Vi håper å se dere alle igjen på Oslo Life Science 2018. Datoene for konferansen kommer i løpet av våren.

Kollasj inneldere Oslo Life Science 2017
Foto: UiO/Terje Heiestad.

Om Oslo Life Science-konferansen

Oslo Life Science-konferansen er en årlig møteplass for alle som er interessert i forskning, utdanning, innovasjon, næringsliv og politikk innen livsvitenskap. Konferansen arrangeres av Universitetet i Oslos største tverrfaglige satsing – UiO:Livsvitenskap. Suksessfaktorer for å etablere et nordisk kraftsenter for livsvitenskap i Oslo er gjennomgående tema. Det planlagte livsvitenskapsbygget ved UiO, som kan stå ferdig i 2023, er en sentral brikke i dette. Økt verdiskaping og internasjonal konkurransekraft innen livsvitenskap er en viktig målsetting med bygget.

Oslo Life Science 2017 var den andre konferansen i rekken. Konferansens hoveddag i universitetets aula 16. februar var tettpakket med eksempler på hva som skjer i forskningsfronten på diagnostikk og behandling av kreft og infeksjonssykdommer samt håndtering av antibiotikaresistens. Vi fikk også høre om ulike nasjonale og internasjonale initiativ som legger til rette for økt innovasjon og næringsutvikling innen livsvitenskap.

Arrangører i 2017: UiO:Livsvitenskap, Oslo universitetssykehus (OUS), Legemiddelindustrien (LMI) og Oslo kommune. Norges forskningsråd (BIOTEK2021) støttet konferansen økonomisk.

Konferansens nettside: uio.no/oslolifescience

Av Norunn K. Torheim