Aktuelle saker

Norge topper jevnlig internasjonale rangeringer over hvilke land det er best å være barn i. Likevel får Norge kritikk av FNs Barnekomité.

Langford får prisen for sitt bidrag til å utvikle studentaktiviserende læringsmetoder for jusstudenter, og for å legge til rette for å dreie utdanningen ved Det juridiske fakultet i en digital retning.

Det siste nummeret av forskningsmagasinet Apollon har Norden som tema, med seks siders oppslag om 'Merkevaren Norden'

Andreas Mørkved Hellenes forsvarte sin avhandling 'Sverige i Frankrike: sosialt laboratorium eller søttenhundretallssalong?' 12. april.

Professor Malcolm Langford kritiserer NUPI-forsker Nils Schia for å glemme de kritiske spørsmålene i sin analyse av norsk utenrikspolitikk.
Nordic Branding får støtte til tre større arrangement i 2018 og 2019 av det nye prosjektet ReNEW.

Kan Norges reaksjon på Tyrkias bruk av makt i Syria påvirke hvordan vi oppfattes av verden?

I et brev sendt til Stortingspresidenten 29. november skriver 17 jusprofessorer fra Universitetet i Oslo, Universitetet i Bergen og Universitetet i Tromsø at Stortingets ordning for valg til Nobelkomiteen må gjennomgås i lys av Nobels testament.
Forskere på Nordic Branding har blitt tildelt støtte fra det svenske forskningsrådet til prosjektet "The Scandinavian rights revolution: Individual rights, civil society mobilization and democratic change". Prosjektet, som vokste ut av Nordic Branding, har en ramme på tre år og vil gå inn i arbeidet med pilaren "Rights and Democracy".
Institutt for offentlig rett ved UiO har publisert en artikkel om "Nordic branding" som beskrives prosjektets bakgrunn og formål.