Merkevaren Norden i temanummer av Apollon

Det siste nummeret av forskningsmagasinet Apollon har Norden som tema, med seks siders oppslag om 'Merkevaren Norden'

Nordisk dame i vikingklær på fremsiden av forskningsmagasinet Apollon

Illustrasjon: Apollon (forsiden)

Prosjektleder Malcolm Langford forteller om hvordan prosjektet forsøker å utfordre tanken om et enestående Norden ved å se nærmere på hvor ideene om hva Norden er og skal være kommer fra. Innenfor noen tilfeller ser vi at det nordiske defineres fra et utenfra perspektiv, mens det i andre tilfeller er en strategisk øvelse fra et eller flere av de nordiske landene. 

Flere av forskerne knyttet til Nordic Branding er intervjuet. May-Len Skilbrei forteller om den nordiske prostitusjonsmodellen, Malene Breunig om 'hygge' som en dansk merkevare og Eirinn Larsen om kvinnelig stemmerett

Se hele oppslaget på Apollon.no, eller i (PDF)

Publisert 10. mai 2019 16:39 - Sist endret 22. mai 2019 10:12