Flipped classroom: et pedagogisk design for en usikker fremtid?

Bli med oss og snakk om hvordan vi kan flippe hele eller deler av vår undervisning i møte med en digital høst.

Lenke til arrangement ligger i teksten under.

Bildet kan inneholde: kaffe kopp, serveware, sittende, tallerken, kopp.

I disse dager planlegger mange av oss høstens undervisning, uten at rammebetingelsene er klare for oss. Skal vi undervise digitalt, eller kan vi møte studentene våre på campus? Hvor store grupper kan eventuelt møtes i undervisningsrommene? Har vi mange nok og store nok undervisningsrom til å opprettholde smittevernsreglene? Må vi endre undervisningen på kort varsel? Mye er usikkert. 

I dette seminaret diskuterer vi det pedagogiske designet "flipped classroom" (eller omvendt undervisning) som, kombinert med bruk av ulike digitale verktøy, er en mulig tilnærming til planlegging for en usikker fremtid. Vi får innblikk i de pedagogiske mulighetene som ligger i et slikt design gjennom en generell presentasjon av modellen og noen tilgjengelige verktøy fra LINK, og gjennom eksempler fra to fagmiljøer ved UiO som har erfaring med omvendt undervisning. 

  • Innledning ved Hege Hermansen - LINK
  • David Jordhus-Lier - Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi, SV
  • Tone Fredsvik Gregers - Institutt for biovitenskap, MN

Lenke til registreringhttps://uio.zoom.us/meeting/register/u5Mqf-ihpzorG908Se8eLoCh3MTdfqgm1BJe

Hvis du blir spurt om kode for innlogging: hellolink

 

Publisert 14. mai 2020 14:08 - Sist endret 14. mai 2020 14:08