English version of this page

Skeive perspektiver på UiO

Ved Universitetet i Oslo er det mange som forsker og underviser om LHBTQ+-tematikk, kjønn og seksualitet.

Finn en ekspert

Forskere ved UiO hjelper gjerne med bakgrunnskunnskap, analyser og kommentarer knyttet til skeiv tematikk.

Historien om Stonewall

Stonewall-opprøret oppfattes av mange som selve fundamentet for Pride og skeiv kamp. Det begynte 27. juni 1969, etter at New York-politiet utførte en razzia på homobaren Stonewall i Greenwhich Village.

Studentliv

Skeivt studentforum (SSF) logoSkeivt studentforum (SSF) er en forening for alle skeive studenter i Oslo og Akershus. For mer informasjon om SSF, besøk deres Facebook-side.

Studentpolitikk

Ønsker du å drive med studentpolitikk? Ta kontakt med Studentparlamentet ved UiO.

«Ved UiO er det mange som forsker og underviser om LHBTQ-tematikk, kjønn og seksualitet og på denne måten bidrar til ny og forskningsbasert kunnskap. Vi mener at forskning blir bedre med mangfold og kjønnsbalanse.»

- Rektor Svein Stølen