Bjørnar Sandvik

Bilde av Bjørnar Sandvik
English version of this page
Mobiltelefon 48092258
Rom V01-06
Brukernavn
Besøksadresse Forskningsveien 3A Harald Schjelderups hus 0373 Oslo
Postadresse Postboks 1133 Blindern 0318 OSLO
Andre tilknytninger Det humanistiske fakultet (Student)

Faglige interesser

Populærmusikkstudier, musikkteknologi, musikkproduksjon (analyse og historie), instrumentlære / organologi, sampling og remix.

Bakgrunn

MA i musikkvitenskap, IMV, Universitetet i Oslo.

Masteroppgave: On The Significance of Interface Design A Study of Digital Samplers In Two Eras.

BA i kultur- og samfunnsfag, IMV, Universitetet i Oslo.

Emneord: Populærmusikk, Musikkteknologi, Teknologihistorie, Musikkanalyse

Publikasjoner

Sandvik, Bjørnar Ersland (2016). On The Significance of Interface Design: A Study of Digital Samplers In Two Eras. Master thesis, University of Oslo

  • Brøvig-Hanssen, Ragnhild; Sandvik, Bjørnar Ersland & Aareskjold-Drecker, Jon Marius (2020). Dynamic Range Processing’s Influence on Perceived Timing in Electronic Dance Music. Music Theory Online.  ISSN 1067-3040.  26(02) . doi: 10.30535/mto.26.2.3 Fulltekst i vitenarkiv. Vis sammendrag

Se alle arbeider i Cristin

  • Sandvik, Bjørnar Ersland (2019). Grids, Waveforms, and “Blocks” of Sound: On the Increased Segmentation of Musical Content in Digital Music Production.
  • Brøvig-Hanssen, Ragnhild; Aareskjold, Jon Marius & Sandvik, Bjørnar (2018). EDM Producers' Reflections on Groove.
  • Brøvig-Hanssen, Ragnhild & Sandvik, Bjørnar (2017). Does Compression Influence Timing? A Case Study in EDM Music.
  • Brøvig-Hanssen, Ragnhild & Sandvik, Bjørnar (2017). Dynamic Range Compression’s Influence on Perceived Timing.
  • Brøvig-Hanssen, Ragnhild & Sandvik, Bjørnar (2017). Dynamic Range Compression’s Influence on Perceived Timing in EDM Music.
  • Brøvig-Hanssen, Ragnhild & Sandvik, Bjørnar (2017). Dynamic Range Processing’s Influence on Perceived Timing.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 4. aug. 2017 11:27 - Sist endret 8. mai 2020 15:36