Dette emnet er nedlagt

Undervisningsplan

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
11.02.2004Johan Laurits Tønnesson  Seminarrom 411, P.A. Munchs hus, onsdag kl. 10.00-11.45  Hvordan studere sakprosa som tekst i kontekst? (Berge: «Det vitenskapelige studiet av sakprosa»)   
18.02.2004Som over  Som over  Hvordan forstå tekstlig kommunikasjon (muntlig og skriftlig)? (Berge: «Communication». Tønnesson: «Viktig melding: Lytt på radio».)   
03.03.2004Som over  Som over  Alternative tilnærminger til sakprosa- og tekststudiet. [Grepstad: Utdrag fra Det litterære skattkammer.] (Tønnesson: «Alt anna enn dikting?». Berge: «Å skape mening med tekst.»)   
10.03.2004Som over  Som over  Om adressatens rolle i teksten. (Bakhtin: «Spørsmålet om talesjangrane».)   
17.03.2004Som over  Som over  Forholdet mellom en individualistisk-psykologisk, en abstrakt-objektivistisk og en sosialt-dynamisk forståelse av språk og tekst.[Volosjinov]   
24.03.2004Som over  Som over  Hvordan kan vi forstå kontekst? [Duranti/Goodwin]   
31.03.2004Som over  Som over  Metaforer å leve av, for og med. [Lakoff & Johnson]   
14.04.2004Som over  Som over  Hvordan forstå lærebokteksten? (Berg: «Framstillingsformen i lærebøker...» Johnsen: «Lærebokteksten».)   
21.04.2004Som over  Som over  Hvordan forstå lærebokteksten? Praktisk tekstanalyse. (Brudal: «Melding B...». Olstad: Utdrag fra Veier til vår tid.) Retorisk analyse. (Andersen: «Om å være i sannhet og...».)   
28.04.2004Som over  Som over  Sjanger – hva trenger vi begrepet til i tekst- og kommunikasjonsanalysen? (Ledin og Berge/Ledin)   
05.05.2004    LESEUKE   
12.05.2004Som over  Som over  ÅPENT TEMA   
01.06.2004    INNLEVERING AV OPPGAVER   
Publisert 7. mars 2005 20:24