Dette emnet er nedlagt

Pensum/læringskrav

Universitetet i Oslo

Pedagogisk forskningsinstitutt

BACHELOR I PEDAGOGIKK

STUDIEÅRET 2007

Oppdatert november 2006

Bjurstöm, Erling (2005): Ungdomskultur [stil och smak]. Borea Bokforlag. Umeå. Kapittel 1 og 2 (side 21 – 70).*

Buckingham, David (2000): After the death of childhood. Growing up in the age of electronic media. Cambridge, Polity press. (side 20-41).

Drotner, Kirsten (1999): Unge, medier og modernitet - peilinger i et foranderligt landskab. Borgen, Medier, Danmark. Kapittel 1 og 2 (side 11-65) og kapittel 8 (side 217-239).

Frønes, Ivar (2003): Moderne barndom. Cappelen Akademiske Forlag. Oslo.

Krange, Olve & Øia, Tormod (2005): Den nye moderniteten. Ungdom, individualisering, identitet og mening. Cappelen. Oslo.

Mørch, Sven (2003): “Youth and education”. I. YOUNG. SAGE Publications. London, Thousand Oaks and New Dehli, Vol 11 (1) (side 49 – 73). *

Stafseng, Ola (2002): Fra barnets århundre til barnets årtusen. I; Qvortrup, Jens og Stafseng, Ola (red.): Barn mellom børs og katedral. Abstrakt Forlag. Oslo. (side 31 – 47). *

Stafseng, Ola (2002): Pedagogikkens ungdomsproblem – ungdommens pedagogikkproblem. Norsk Pedagogisk Tidsskrift. 4/2002: (side 339-354). *

Tingstad, Vebjørg (2006): Barndom under lupen – å vokse opp i en foranderlig mediekultur. Oslo, Cappelen akademisk forlag. Kapittel 1-6.

Vestel, Viggo (2002): Møteplasser i gråsonen – Musikk, dans og stil i et flerkulturelt ungdomsmiljø på Rudenga, Oslo øst. I: Svein Bjørkås (Red): ndivid, identitet og kulturell erfaring.Bind 2 Kulturstudier; nr. 5 (side 133 – 160). *

Østberg, Sissel (2003): Norwegian- Pakistani adolescents. Negotiating religion, gender, ethnicity and social boundaries. I: YOUNG. SAGE publications. London, Thousand Oaks and New Dehli, 2003 Vol 11 (2): (side 161 – 181).*

Totalt 756 sider

* teksten er samlet i en kopisamling. Fås kjøpt hos kopiutsalget

Publisert 24. okt. 2006 11:30 - Sist endret 16. jan. 2007 14:23