English version of this page

For arbeidsgivere som skal stå på stand 22. september

Er du arbeidsgiver og skal delta på Karriereuka 2022 ved Universitetet i Oslo (UiO)? Her finner du praktisk informasjon om arrangementet. 

Standdagen i Karriereuka er en god mulighet til å profilere bedriften din. Flere tusen studenter og nyutdannede pleier å besøke messehallen, og etter to år med korona venter vi storinnrykk. Arrangementet er et samarbeid mellom Universitetet i Oslo og Karrieresenteret. 

Messeområde

Messehallen ligger i Blinderns praktbygg, Universitetsbiblioteket Georg Sverdrups hus sentralt på Blindern. Messehallen er i underetasjen, 1. etasje og 2. etasje i bygningen. 

Se kart over Blindern og Georg Sverdrups hus.

Oppmøte

Messehallen vil være åpen for rigging fra kl. 09.00-10.30 22. september. Ved ankomst til Georg Sverdrups hus vil dere møte representanter fra Karrieresenteret som vil vise dere til standplassen som din virksomhet har booket. En av våre standverter vil ta kontakt med dere mens dere rigger for å sjekke eventuelle behov, og deretter følge dere opp gjennom dagen. Du vil også finne oss på Karrieresenterets stand hele dagen. 

Klokken 11.00 vil messehallen åpne for studentene, og klokken 15.00 er  arrangementet ferdig og nedriggingen vil starte. 

Adkomst

Kollektivtransport er det enkleste fremkomstmiddelet, og vi oppfordrer til bruk av dette.

T-banelinjer fra sentrum:

•    4 Vestli via Storo
•    5 Ringen via Storo
•    5 Sognsvann

Gå av på Blindern stasjon.

Trikkelinjer fra sentrum:

•    17 Rikshospitalet
•    18 Rikshospitalet

Gå av på Universitetet Blindern. 

Parkering:

På standdagen finnes det gratis parkering på plasser merket med «S». Parkering denne dagen er gratis, og du behøver ikke parkeringsoblat.

Leveringsadresse for standutstyr

Georg Sverdrups hus har egen lasterampe for levering og henting av standutstyr. 

Leveringsadresse standutstyr: 
Georg Sverdrups hus
Moltke Moes vei 39
0851 Oslo. 

Utstyr kan leveres fra kl. 08.00 på selve messedagen. Vi disponerer ingen lagringsplass. Alt standutstyr må derfor hentes umiddelbart etter messens slutt.  Alt utstyr må merkes med firmanavn, navn på representant fra firmaet + mobilnummer. I tillegg må en representant for firmaet vente med å dra til standutstyret har blitt hentet av budbilen. Dette er viktig, slik at vi unngår forvekslinger med budfirmaene. 

Kontaktperson for mottak av standutstyr: 
Peder Andre Skoglund
Tlf. 976 26 097 

Plakater, flyveblader og ballonger

Vi ber om at arrangører og de som har stand unngår å dele ut flygeblader, brosjyrer og andre engangsartikler. Ved servering av mat og drikke anbefaler vi komposterbart materiell. 

Heliumballonger er ikke tillatt. Det er ikke tillatt å henge opp plakater på dører, vegger eller vinduer.

Nettilgang i messehallen

Det er trådløstinternett i messehallen. Informasjon om nettverk og passord vil ligge på standen om morgenen når dere kommer.

Strøm på standen

Hver stand vil være tildelt ett strømpunkt. Dere må ta med alt dere trenger av ledninger fra dette strømpunktet, inkludert ”padder”, skjøteledninger, overganger og ledninger mellom PC og projektor. Av erfaring vet vi at temperaturen kan bli høy i messehallen, og av den grunn anbefaler vi LED-belysning og mindre strømkrevende utstyr utover PC og projektor.

Info om standen

Det finnes tre typer standplassering og dere har selv valgt plassering og størrelse.
•    Stor stand: 4,5 m i bredde
•    Vanlig stand: 3 m i bredde
•    VIP stand: 3 m i bredde, med et tilhørende pod/rom bak standen tilgjengelig. 

De som har stand i 2. etasje, må ha en makshøyde på standutstyr på 2.40 meter grunnet lavthengende belysning. 

Dersom dere har meldt inn ønske om bord, vil det stå plassert på deres stand. Det er et rundt ståbord med duk, høyde på 110 cm og 76 cm i diameter. På standen vil dere finne navnet på virksomheten og praktisk info for dagen. 

Se kart over standområdet (pdf)

Kaffe, lunsj og pauserom

Kaffe og lunsj er inkludert i deltakeravgiften. Kaffe og småbakst serveres fra kl. 09:00–15:00. Lunsj serveres fra kl. 11:00–14:00. Informasjon om hvor lunsj og kaffe serveres vil dere få på selve dagen. Vanndispensere vil være tilgjengelige for alle deltakere i alle etasjer.

Hva skjer de andre dagene?

Karriereuka ved UiO 2022 arrangeres i perioden 19. – 22. september.

De første tre dagene inneholder opplegg knyttet til jobbsøking, karriereplanlegging, nettverksbygging og forberedelser til å møte arbeidsgivere på stand. Vi har aktiviteter rettet mot spesifikke fagretninger, bransjer og arbeidsgivere. 

Onsdag 21. september arrangerer Kripos en digital 24 timers rebus kalt “Capture the flag”.

Torsdag 22. september er den store finaledagen, med arbeidsgivere på stand i Georg Sverdrups hus. 

Les mer om Karriereuka. 

Har du spørsmål?

Ta kontakt på e-post: karriereuka@sio.no.

Gi et godt inntrykk av organisasjonen 

På Karriereuka ved UiO møter dere kandidater fra mange ulike studieretninger, i ulike faser av studietiden. Studentene som oppsøker dere på stand er alle nysgjerrige på hva som skal til for å få en jobb hos dere, enten nå eller på sikt. Vi oppfordrer dere derfor til å tenke ekstra godt gjennom følgende når dere møter studentene på stand: 
 

Illustrasjon av studenter som besøker ulike stander.

  • Hvilke muligheter har studentene hos din virksomhet?  
  • Førsteårsstudenten du møter kan være den kandidaten du ser etter om tre år.
  • Studentene lurer på hva de bør gjøre underveis i studiene for å bli en aktuell kandidat for dere i fremtiden.
  • Mange er gode på å gjøre research og forventer mer enn en henvisning til nettsiden når de møter dere på stand. 
  • Karriereuka er gjerne studentenes første møte med din virksomhet.

 

Publisert 31. juli 2019 10:17 - Sist endret 20. sep. 2022 09:16