Kreativ planlegger

Chris jobber for PR-byrået TRIGGER.

Hvordan fikk du din nåværende jobb?

Jeg ble ansatt underveis i en praksisperiode. Erfaringen fra studietiden generelt (studier, betalte og frivillige verv), i kombinasjon med personlige egenskaper, var nok det som gjorde meg skikket og aktuell for jobb i Trigger i utgangspunktet.


Hva tror du var de viktigste faktorene for at nettopp du fikk jobben?

Bred erfaring fra både studier, jobb og foreningsliv. Evnen til å se ting fra mange perspektiver. Evnen til å finne mulighetsrom og kreativt potensiale. Jeg var ekstremt sulten, og viste stor interesse for et kommunikasjonsmiljø ikke mange hadde fått øynene opp for ennå. Det var selvfølgelig også godt å ha eksempler og erfaringer fra studietiden som tydelig kunne vise at jeg var opptatt av kommunikasjon både fra et praktisk og teoretisk utgangspunkt.


Hva er dine hovedarbeidsoppgaver?

Research, analyse (målgrupper, situasjon, omverden etc.), og utvikling av strategier for kreative løsninger.


Hva jobber du med akkurat nå? (Beskriv en typisk arbeidsdag nå for tiden.)

Akkurat nå jobber jeg bla. med strategiutvikling for å smartere posisjonere et bilmerke i det norske markedet. Det betyr mye desktopresearch, samtaler med alt som går og står av ulike typer representanter for målgruppe og merke, og teoriformulering i et rom stadig mer ned plastret av store post-it lapper.


Hvordan bruker du utdanningen fra kulkom i jobben din?

En stadig mer sammensatt verden krever at man klarer å beherske mange perspektiver. Kulkom gir et godt grunnlag for å komme med gode, men også forståelige og ikke minst anvendelige analyser av hvordan verden fungerer.


Hva er ditt beste tips til studenter som ønsker å bli attraktive på arbeidsmarkedet.

Ikke vær redd for å stole på egen intuisjon og kunnskap. Se hva de leter etter, svar på det - og vis de hva de egentlig trenger etterpå.

Publisert 7. jan. 2016 11:02 - Sist endret 14. des. 2018 11:51