Ikke godkjente ordrer

En ikke godkjent ordre oppstår når en kunde ikke har klart å gjennomføre ordren eller når en ordre blir kansellert av admnistrator.

Årsaken til en ugjennomført ordre kan være:

  • At kunden selv har avbrutt bestillingen etter at denne har begynt å velge varer
  • At kundens betalingsforsøk ble avvist av kortselskapet (feil eller manglende kode, ingen dekning, ugyldig kort etc.)
  • Problemer med kommunikasjon med kundens bank

Hvis du ønsker å se detaljene for den ikke godkjente ordren, trykker du på lenken som viser ordre-id-en. Du vil da komme til en side som viser ordredetaljer og historikk. Ethvert steg i bestillingsprosessen loggføres i historikklisten. Kode 30 (Kunden har blitt videresendt til Nets) betyr at kunden har blitt videresendt til vår betalingsintegrator sine nettsider og at betalingsprosessen har blitt avbrutt der.

Publisert 4. jan. 2010 12:16 - Sist endret 12. mars 2014 15:55