English version of this page

Helpdesk – sentral IT-support på UiO – vi hjelper deg!

Helpdesk, UiOs sentrale senter for IT-support, kan hjelpe deg om du har spørsmål eller problemer med IT-tjenestene på UiO. 

Åpningstider og kontakt

Hjelp-ikon Telefonen er bemannet:
Hverdager: 08:30–17:00
Lørdager: 10:00–15:00
E-post er bemannet:
Mandag - Torsdag: 07:00–20:00
Fredag: 07:00–18:00
Lørdager: 10:00–16:00

  • Av og til er det mange som ringer, så for å unngå ventetid på telefon, så send en e-post om du trenger hjelp.
  • Vil tilbyr også hjelp via chat, se nede til høyre på denne siden.
  • Det er mulig å avtale møte med en supportoperatør ved spesielle behov, oppmøte i resepsjonen 3 etg KNH etter avtale.
  • Nå tilbyr vi også veiledningstimer over Zoom hvis du har flere IT-relaterte problem du ønsker å få løst. Les mer her.

Hva kan vi hjelpe med?

  • Er du usikker på hvor du skal henvende deg med IT-relaterte spørsmål, send dem til oss, så sender vi videre om vi ikke er riktig kontaktpunkt.

Driftsmeldinger

Om det er eller nylig har vært problemer med en tjeneste, kan du lese om det her.

Kurs

På UiOs nettsted for kurs for ansatte, finnes det en oversikt over kurs i dataverktøy.

Interne sider

Supportoperatørene har egne vaktlister og annen informasjon de bruker i arbeidet. Informasjonen er adgangsbegrenset.