English version of this page

IT-helpdesk – sentral IT-support på UiO – vi hjelper deg!

IT-helpdesk, UiOs sentrale senter for support, kan hjelpe deg om du har spørsmål eller problemer med IT-tjenestene på UiO.

Trenger du hjelp med Tofaktorautentisering?
Vennligst les veiledningene om tofaktorautentisering
for å komme i gang.

Åpningstider og kontakt

Hjelp-ikon

Sommertider frem til 8. August:
Telefonen er bemannet:

Hverdager: 08:30–16:00
Lørdager: 10:00–15:00
E-post er bemannet:
Hverdager: 08:00–16:00
Lørdager: 10:00–16:00
Chat er bemannet:
Hverdager: 09:00–16:00

  • Av og til er det mange som ringer, så for å unngå ventetid på telefon, så send en e-post om du trenger hjelp.
  • Vil tilbyr også hjelp via chat, Når chat er åpent er det en rød boble tilgjengelig til høyre på denne siden.
  • Det er mulig å avtale møte med en supportoperatør ved spesielle behov, oppmøte i resepsjonen 3 etg KNH etter avtale.
  • Nå tilbyr vi også veiledningstimer over Zoom hvis du har flere IT-relaterte problem du ønsker å få løst. Les mer her.

Hva kan vi hjelpe med?

  • Er du usikker på hvor du skal henvende deg med IT-relaterte spørsmål, send dem til oss, så sender vi videre om vi ikke er riktig kontaktpunkt.

Driftsmeldinger

Om det er eller nylig har vært problemer med en tjeneste, kan du lese om det her.

Kurs

På UiOs nettsted for kurs for ansatte, finnes det en oversikt over kurs i dataverktøy.

Interne sider

Supportoperatørene har egne internsider de bruker i arbeidet. Informasjonen er adgangsbegrenset.