English version of this page

Bestille veiledningstime hos helpdesken

UiOs sentrale senter for IT-support, UiO Helpdesk, tilbyr studenter og ansatte veiledningstimer over Zoom.

Hva innebærer en veiledningstime?

Har du flere IT-relaterte problemer du ønsker å få hjelp med å løse, kan du bestille en veiledningstime hos helpdesken. En veiledningstime varer i 20 minutter. Veiledningstilbudet er ment for studenter og ansatte som har flere problemer og som kan være vanskelig å løse over en e-post, telefon, og/eller chat.

Veiledningstimene som kan bestilles er mandag - onsdag mellom 11:00 og 13:00.

Veiledningen vil foregå over Zoom og hver sesjon varer i 20 minutter.
Hvis du tenker at 20 minutter ikke holder går det an å booke to sesjoner etter hverandre.

Bestill veiledningstime minimum en dag i forveien.

Slik bestiller du veiledningstime

  1. Gå til bestillingsskjema
  2. Logg deg inn med din UiO-brukerkonto (Ikke WebID-konto)
  3. Velg dato og tid.
  4. Før du trykker "Bestill" må du legge til en kommentar hvor du beskriver IT-problemene du opplever.

Hva bør jeg gjøre for å forberede meg før veiledningstimen?

Hva skal jeg gjøre når timen starter?

Når timen din starter er du nødt til å være pålogget i Zoom med din UiO-brukerkonto.
En av våre operatører vil ringe deg opp på Zoom når timen skal starte.

Er det noe annet jeg bør tenke på?

Hver veiledningstime varer i 20 minutter. Vi er nødt til å avslutte sesjonen til avtalt tid selv om problemene du opplever ikke nødvendigvis er løst. Hvis det er behov for mer hjelp, kan du booke en ekstra time ved en senere anledning.

Publisert 15. feb. 2021 18:29 - Sist endret 21. sep. 2022 08:17