Vurdering og tilbakemelding

Har du som underviser tid til å gi alle dine studenter tett oppfølging og kontinuerlig tilbakemeldinger på det arbeidet de gjør? Hvis svaret er ja, så er du kanskje en av de få heldige som har en liten gruppe masterstudenter. Hvis svaret er nei, er du kanskje i samme situasjon som flere av underviserne på BI, som foreleser for opptil 650 studenter.

I 2010 gjennomførte BI sammen med HiST og HiNT et prosjekt for å prøve ut ulike måter å bruke teknologi for å kunne gi mer tilbakemelding til studenter i store klasser. Nå i februar delte de erfaringer på et dagsseminar om tilbakemelding.

Verktøyene som har blitt prøvd ut spenner seg fra selvtester i it's Learning, til medstudentvurdering og oppsummeringer av timene i lærerens fagblogg. Mangfoldet viser at det er mulig å få til mer tilbakemelding underveis, både med og uten digitale verktøy, det gjelder bare å være litt kreativ. Anne Swanberg, leder av Learning Lab på BI, avsluttet dagen med å vise oss sitt "gull", One minute paper. Du kan jo prøve det selv. Sett deg ned med kommentarfeltet til denne bloggposten og skriv et minutt om hvilke tanker og refleksjoner denne bloggposten ga deg.

Emneord: tilbakemelding, vurdering, Praksiserfaringer Av Anonym
Publisert 16. feb. 2011 08:08 - Sist endret 13. aug. 2015 08:11

Gøy!

 Et interessant prosjekt og flott av BI å invitere til seminar og dele det de har lært :)

Skrevet av: Anonym

anonym@webid.uio.no - 16. feb. 2011 16:34

Spredning av erfaringer

Så bra at dere sprer det gode budskap videre:-) Jeg har som prosjektdeltaker lært VELDIG mye om hvordan undervisning kan gjennomføres på nye og spennende måter. Jeg syns personlig at erfaringene med å definere læringsmål, og som vi har tatt videre ned til "læringsutbytter", har vært en øye-åpner og noe jeg mener alle undervisningsinstitusjoner bør innføre i sine kurs.

Skrevet av: Lars Holand

anonym@webid.uio.no - 17. feb. 2011 19:06

Definere læringsmål

Jeg ble veldig inspirert av forsøkene som var blitt gjort, og har også tro på at mye kan oppnås rett og slett gjennom om å formulere læringsmål. Kanskje det burde vært en del av det nye kvalitetsrammeverket? (eller kanskje det til og med er det uten at jeg vet det...)

Skrevet av: Anonym

anonym@webid.uio.no - 18. feb. 2011 08:47
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere