English version of this page

Helseinnovasjon og entreprenørskap: Søk om opptak til Helseinnovatørskolens kurs 1 våren 2024

Hvordan kommersialisere forskning og ideer? Hvordan kan innovasjon komme til nytte i kliniske sammenhenger? Søk om opptak på vårens kurs i helseinnovasjon og entreprenørskap. Kurset er kostnadsfritt.

Illustrasjon innovative forskere

Kurset er beregnet på PhD-studenter og postdoktorer samt unge førsteamanuenser, universitetslektorer, klinikere og forskere.

Kurset har to firedagerssamlinger våren 2024 – én modul i Oslo og én i Holte i Danmark.

Les mer om kurset inkludert opptakskriterier på kursets engelske nettside. Søknadsfristen var 1. februar 2024.

Helseinnovatørskolen vil gi helse- og livsvitenskapsforskere verktøy og innsikt i hvordan innovasjon kan komme pasienter, helsetjeneste og samfunnet vårt til gode.

Om skolen

Helseinnovatørskolen ble etablert av Universitetet i Oslo. I dag blir skolen drevet i samarbeid mellom Universitetet i Oslo, Karolinska Institutet, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet og Københavns Universitet.

Ved Universitetet i Oslo har innovasjonsenheten Veksthuset for verdiskaping ansvar for skolen.

Sponset av Novo Nordisk Fonden.

Av Norunn K. Torheim
Publisert 15. des. 2023 08:37 - Sist endret 5. feb. 2024 12:36