Internship 2022: Matchmaking for livsvitenskapsstudenter og bedrifter

Vi ønsker bedrifter samt studenter fra Det medisinske fakultet, Farmasøytisk institutt og Kjemisk institutt velkommen til matchmakingsarrangement. I etterkant av arrangementet kan studentene søke sommerjobb i bedriftene.

Målet med internshipordningen er at studentene skal utvikle kompetanse innen forskning, teknologi og innovasjon. I tillegg gir ordningen mulighet for nettverksbygging for både studenter og bedrifter.

På matchmakingsarrangementet presenterer bedriftene seg selv og hva de kan tilby av sommerjobber i 2022, og det blir tid til mingling.

Studentforeningen for medisinsk innovasjon (SMI) samt studenter fra Farmasøytisk institutt og Kjemisk institutt står for praktisk gjennomføring av ordningen. Bedriftene står selv for intervjuer og ansettelse av kandidater i etterkant av matchmakingsarrangementet 9. februar.

UiO ved Veksthuset for livsvitenskap dekker 50 prosent av lønnen til 20 studenter som får tilbud om sommerjobb i små og mellomstore bedrifter. Utover dette kan bedriftene selv dekke så mange stillinger de selv ønsker.

Informasjonsmøte for livsvitenskapstudenter 19. januar

Vi holder også informasjonsmøte for studenter 19. januar på Zoom. Du finner mer informasjon om møtet og lenke til møtet på Facebook-siden til Studentforeningen for medisinsk innovasjon (SMI) som koordinerer arbeidet med internshipordningen. Der kan du også kan melde deg på e-postliste for å holde deg oppdatert om prosessen.

Arrangør

Studentforeningen for medisinsk innovasjon (SMI), Studentforeninger ved Farmasøytisk institutt og Kjemisk institutt, Veksthuset for livsvitenskap og Norway Health Tech
Publisert 13. jan. 2022 09:35 - Sist endret 25. jan. 2023 01:04