Vi varmer opp til Arendalsuka: Bli med på innspillstorg om realisering av veikartet for helsenæringen

Hvordan kan vi hver for oss og sammen bidra til å realisere veikartet for helsenæringen? Vi har gråpapir og post-it-lapper og inviterer alle til innspillstorg i Forskningsparken.

Post-it-lapperVi håper flest mulig stikker innom og kommer med innspill til hvordan dere kan bidra, hvem dere kan samarbeide med for å bidra og hvilke virkemidler og rammebetingelser som må på plass for å skape vekst i helsenæringen.

Kom innom når det passer deg i tidsrommet vi har satt av: 22. april og og 23. april kl. 10–15. Veksthuset for verdiskaping, UiO og Forskningsparken er til stede og kan svare på spørsmål.

Hva skjer i Arendal?

Logo møt oss i ArendalI Arendal 14. august ønsker vi å overlevere innspillene til regjeringen og inviterer til debatt i møtet Helsenæringen fra A til Å – slik lykkes vi med å realisere veikartet.

Vi vil se innspillene fra  innspillstorget i sammenhengen med andre pågående prosesser for oppfølging av veikartet for helsenæringen og eksportsatsingen for å lage programmet for møtet i Arendal.

De tolv områdene i veikartet

1. Test og pilotering
  2. Kliniske studier
  3. Klynger
  4. Helseteknologi og persontilpasset medisin
  5. Tilgang til og bruk av data
  6. Produksjon av legemidler
  7. Forskning, utdanning, innovasjon og kommersialisering
  8. Internasjonalt forsknings- og innovasjonssamarbeid
  9. Immaterielle verdier og rettigheter
  10. Kapital
  11. Offentlige anskaffelser
  12. Eksport

Arrangører: Veksthuset for verdiskaping, Universitetet i Oslo, Aleap, Health2B, Melanor, HelseOmsorg21-rådet, Oslo Science City, Norway Health Tech, Oslo Cancer Cluster, The Life Science Cluster, Inven2 og Forskningsparken.

Publisert 4. apr. 2024 13:26 - Sist endret 16. apr. 2024 13:05