Kvalitative beskrivelser:
A:
En fremragende prestasjon. Kandidaten viser svært god kjennskap til, og forståelse av de samfunnsøkonomiske teorier, begrepsapparat og analysemetoder som er gjennomgått i kurset. Kunnskapen benyttes til selvstendig drøfting og analyse på et høyt faglig nivå. Besvarelsen er svært veldisponert og velskrevet med bare ubetydelige feil og mangler.
B:
En meget god prestasjon som gir et solid helhetsinntrykk. Kandidaten viser meget god kjennskap til og forståelse av de samfunnsøkonomiske teorier, begrepsapparat og analysemetoder som er gjennomgått i kurset. Kunnskapen benyttes til selvstendig drøfting og analyse. Besvarelsen er veldisponert og velskrevet, men med noen mindre feil og mangler.
C:
En god prestasjon. Kandidaten viser tilfredsstillende kjennskap til og forståelse av de samfunnsøkonomiske teorier, begrepsapparat og analysemetoder som er gjennomgått i kurset. Kunnskapen benyttes i noen grad til selvstendig drøftig og analyse. Besvarelsen er i hovedsak veldisponert og velskrevet, men inneholder flere mindre feil og mangler, eller noen få større feil og mangler.
D:
En nokså god (brukbar) prestasjon. Kandidaten viser varierende kjennskap til og forståelse av de samfunnsøkonomiske teorier, begrepsapparat og analysemetoder som er gjennomgått i kurset. Kunnskapen benyttes i liten eller ingen grad til selvstendig drøfting og analyse.
E:
En prestasjon som tilfredsstiller minimumskravene for å bli godkjent. Kandidaten viser noe kjennskap til og forståelse av de samfunnsøkonomiske teorier, begrepsapparat og analysemetoder som er gjennomgått i kurset. Kunnskapen benyttes ikke til selvstendig drøfting og analyse.
F:
En svak prestasjon som ikke tilfredsstiller minimumskravene for å bli godkjent. Kandidaten mangler kjennskap til og forståelse av sentrale samfunnsøkonomiske teorier, begrepsapparat og analysemetoder som er gjennomgått i kurset.