Publisert 20. okt. 2022 07:34

Til våren tilbyr UiO:Energi et tverrfaglig emne på masternivå som gir innsikt i energiomstillingen og hva som skal til for å nå målene i Paris-avtalen. Emnet er åpent for studenter på tvers av alle studieretninger. I forelesningsrekka finner vi bidrag fra flere kjente fagmiljøer fra UiO og energisektoren.

Publisert 17. okt. 2022 10:31

UiO:Energi har en løpende utlysning ut 2022 for såkornmidler til utvikling av emner på bachelor og masternivå innenfor temaområdet bærekraftig energi og energiomstilling. Et av emnene som har mottatt finansiering av ordningen er MEVIT2615 – Framing the environment in media and communication studies. Emnet går for første gang denne høsten og er helt fullbooket.

Publisert 17. okt. 2022 10:13

23 studenter fordelt på 16 ulike forskningsprosjekter deltok på UiO:Energi sommerprosjekter denne sommeren. Her fikk studenter mulighet til å prøve seg som forskere i tverrfaglig samarbeid. Simon Schrader fra Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, en av studentene som deltok sommeren 2021, har nå fått sitt arbeid publisert i tidsskriftet Energy Economics.