English version of this page

Nyhetsbrev januar 2022

Universitetet i Oslos nye innovasjonsenhet for livsvitenskap, helse og teknologi – Veksthuset for livsvitenskap – åpner dørene 18. februar.

Meld deg på vårt lanseringsseminar 17. februar!

Åpen dør med forsker og student

Vi inviterer hele Oslos innovasjonsøkosystem for livsvitenskap til lanseringsseminar med offisiell åpning. Vi byr på presentasjon av våre tjenester og innlegg fra innovative forskere, næringsklynge og danske The Pipeline. Vi avslutter med paneldebatt om samarbeid mellom akademia og industri med representanter fra Forskningsrådet, Innovasjon Norge, Bayer AS, Nykode Therapeutics AS og Universitetet i Oslo/Oslo universitetssykehus. Se programmet, og meld deg på!.
Arrangementet er en del av Oslo Life Science-konferansen 2022.

Ta en sniktitt på våre innovasjonstjenester!

Ansatte

Veksthuset for livsvitenskap skal bidra til en sterkere innovasjonskultur ved Universitetet i Oslo slik at mer kunnskap fra forskningen blir tatt i bruk. Vi skal hjelpe forskere og studenter med å modne ideer i tidlig fase. Vi vil samarbeide tett med instituttene ved Universitetet i Oslo, Oslo universitetssykehus og Akershus universitetssykehus samt med teknologioverføringskontor, klynger, inkubatorer og næringsliv i vårt innovasjonsøkosystem.

Klart for internship for livsvitenskapsstudenter

Studenter

Studenter fra medisin, farmasi og kjemi har mulighet til å få sommerjobb i bedrifter gjennom internshipordningen som støttes av Veksthuset for livsvitenskap. Studentforeninger holder informasjonsmøte for studenter 19. januar kl. 17, og 9. februar blir det matchmakingsarrangement for bedrifter og studenter.

Følg oss på LinkedIn