ENG4322 – Aspects of Arcadia, Spenser to Stoppard
Schedule, syllabus and examination date
Course content
Emnet gir en innføring i et representativt utvalg dikt og skuespill i den pastorale tradisjonen fra renessansen og fram til vår egen tid. Tilnærmingen er historisk kontekstualiserende, samtidig som primærtekstene studeres i lys av teoretiske verk om pastoral diktning fra renessansen og fram til i dag, med hovedfokus på hva som utgjør styrker og svakheter ved de respektive modellene i forhold til pensumstekstene.
Learning outcome
Å utvikle kjennskap til sentrale verk innen pastoral diktning i de britiske øyene fra renessansen og fram til vår egen tid. Å utvikle en historisk forståelse av tradisjonens utvikling, samt en forståelse av den formelle og tematiske spennvidden som kjennetegner den. Å utvikle kritiske ferdigheter for studiet av pastoral diktning, samt problematisere aspekter ved den eksisterende faglitteraturen.
Admission
Students who are admitted to study programmes at UiO must each semester register which courses and exams they wish to sign up for in Studentweb.
If you are not already enrolled as a student at UiO, please see our information about admission requirements and procedures.
Minimum 3 og maksimum 10 studenter
Prerequisites
Formal prerequisite knowledge
For studenter utenfor litteraturprogrammet kreves det at man har minst 20 sp engelskspråklig litteratur, engelsk språk eller kulturkunnskap.
Teaching
Kurset vil bestå av en dobbelttime seminar i uken gjennom semesteret. Midt i semesteret er det lagt inn en undervisningsfri periode (en uke i høstsemesteret, to uker i vårsemesteret) som skal brukes til selvstudium og oppgaveskriving.
Examination
Studenten vil ha minst et muntlig fremlegg (bestått/ikke bestått) over et oppgitt emne og arbeide med en seminaroppgave på 10 normalsider som senere vil kunne danne utgangspunkt for masteroppgaven. Prøvene bedømmes etter en gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Other
Med et noe utvidet pensum vil emnet telle 15 studiepoeng i gammel studieordning.