Pensum i mediefag fagdidaktikk

Bøker

 

Fritze, Y.; Haugsbakk, G. & Nordkvelle, T. (red) (2015): Mediepedagogiske perspektiver. Mediesosialisering, undervisning om og med medier. (s.11-83). Oslo: Cappelen Damm Akademisk (denne boka brukes også i på PROF4045)

Hagelia, M. (2017). Digital studieteknikk. Hvordan lære i informasjonssamfunnet. (s.9-175). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.

Kompendium

Lerdahl, E. (2015). 01. En kreativ holdning. 03. Ideutviklingsmodellen. (s.20-37, og s.55-63). Fra Slagkraft. Håndbok i ideutvikling. Oslo: Gyldendal Akademisk.

Artikler tilgjengelige på nett

Buckingham, D. (2015). Defining Digital Literacy. What do young people need to know about digital media? (s.21-35). Nordic Journal of Digital Literacy (Jubileumsnummer/2015). Hentet fra https://www.idunn.no/file/pdf/66808541/defining_digital_literacy_-_what_do_young_people_need_to_kn.pdf

Buckingham, D. (2010). Do We Really Need Media Education 2.0? Teaching Media in the Age of Participatory Culture (s. 1-15). I K. Drotner & K. Schroder (2010), Perceptions, Practices and Perspectives (New Literacies and Digital Epistemologies). New York: Peter Lang

Til sammen 292 sider

Publisert 22. nov. 2017 16:42 - Sist endret 22. nov. 2017 16:42