FASS2361 Periodisk emnerapport høsten 2008

 Dette emnet ble sist evaluert H06.

  

1. Avvik og endringer

Det var ingen avvik eller endringer i forhold til emnebeskrivelsen hverken i 2007 eller 2008.

 

2. Kvantitative gjennomføringsdata

H08 var det 11 oppmeldte studenter, hvorav 4 aldri møtte og 2 ga opp underveis. En av disse fulgte ikke undervisning pga jobb, en annen kom fra et annet fakultet og trengte ikke poengene. De 5 andre fullførte.  3 av disse kom fra AAS-programmet, 1 fra SV-fakultetet og 1 fra Mat.-Nat.-fakultetet.

 

En student fikk A, to fikk B og to fikk C.

 

3. Indikasjoner på god kvalitet

Bare én student leverte evaluering via skjema.  Tre leverte ”logg”, én svarte ikke.

 

Skjemaet viste stor tilfredshet: karakter 6 på alle punkt.

 

Loggene var også utelukkende positive:

”Jeg var veldig fornøyd med dette kurset, synes undervisningen var veldig bra, og evalueringsformen gjør at man får jobbet mer selvstendig, som er veldig lærerikt og også engasjerende. Flott at man tilbys så mye veiledning også."

 

"Kurset oppfylte absolutt de forventningene jeg hadde for meg da jeg meldte meg; det ga meg innsikt i afrikanske samfunn (sør for Sahara) og de problemstillinger som har vært aktuelle der siden kolonitiden og frem til i dag - alt dette gjennom lesing og forståelse av afrikansk frankofon litteratur. Jeg er også svært fornøyd med at vi i de to oppgavene vi skulle jobbe med fikk anledningen til å fritt velge problemstilling/oppgavevinkling og at vi fikk fokusere på de emner i kurset som vi syns var mest interessante. Dessuten syns jeg det var fint at oppgaveskrivingen tillot at vi også tok inn bidrag utenfor pensum, Alt i alt et svært lærerikt kurs!"

 

"J'adore l'examen en lui-même (une partie orale, une partie écrite) cela permet d'approfondir un sujet basé sur la société africaine au travers la littérature. TRES TRES BIEN. Le cours est très structuré. J'ai adoré ce cours."

 

4. Ingen indikasjoner på sviktende kvalitet.

 

5. I forhold til studentevaluering i 2006 har det vært fokusert på å legge større vekt på samfunnsforholdene som tas opp i litteraturen.