Søk


Viser treff 1–20 av 221 for «klima»

Forskning og innovasjon om bærekraft - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

doktorgradsprosjektet Demokrati, danning og klima og Danning og demokratisering / Educating Democracy. Ett eksempel på formidling er forelesningsrekken i pedagogisk...

Bærekraftsarrangementer - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

UV skriver om bærekraft - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

Demokrati, danning og klima: En rekonfigurering av det sanselige - Institutt for pedagogikk

Demokrati, danning og klima: En rekonfigurering av det sanselige English version of this page Demokrati, danning og klima: En rekonfigurering av det...

Bærekraft ved UV - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

Bærekraft ved UV English version of this page Bærekraft ved UV Bærekraft ved UV Foto: Jarli & Jordan/UiO Strategi for bærekraft Omstilling til en bære...

UVs bærekraftpris - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

problemstillinger i sammenheng med vår tids globale kriser knyttet til miljø, klima, sosiale ulikheter og trusler mot mangfold. Forskningen hans krysser grenser...

UVs bærekraftpris - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

UVs bærekraftpris English version of this page UVs bærekraftpris Bærekraftprisen kan gå til ansatte og studenter, og er del av fakultetets arbeid for

Utdanning - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

Utdanning English version of this page Utdanning Foto: Jarli & Jordan/UiO Veien til en bærekraftig verden vil stille mennesker og samfunn overfor stor...

Ressursgruppen for fakultetets satsning på bærekraft - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

Ressursgruppen for fakultetets satsning på bærekraft Ressursgruppen har et klart mandat og en bred sammensetning som inkluderer både fakultetets enhet

Studenter laget sommerskole med klima og spill som tema - Institutt for pedagogikk

Studenter laget sommerskole med klima og spill som tema Studenter laget sommerskole med klima og spill som tema Masterstudentene Nina Jonsrud, Renate...

UVs podkaster om bærekraft - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

UV lager podkasten Læring og bidrar med episoder til Universitetsplassen . Her finner du episodene vi har laget med bærekraft som tema.

Monica Bjermeland - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

, Jana [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2017). Helvete og høyt vann. [Internett]. https://www.cicero.uio.no/no/posts/klima/helvete-og-hoyt-van...

Anja Amundrud - Institutt for pedagogikk

nå om å utvikle et spill om klima som skal føre unge og kommunepolitikere nærmere hverandre i jakten på en effektiv klimapolitikk. Programleder er...

Ole Smørdal - Institutt for pedagogikk

for læringsanalyse (HuLAR) MakEY: Makerspaces in the early years STAYER Spillet om klima (forprosjekt) UiO 200: Forskerspiren Vis avsluttede prosjekter...

Monica Bjermeland - Faculty of Educational Sciences

, Jana [Show all 7 contributors for this article] (2017). Helvete og høyt vann. [Internet]. https://www.cicero.uio.no/no/posts/klima/helvete-og-hoyt-van...

Kari Beate Remmen - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

gråstein? Naturfag. ISSN 1504-4564. 1, s. 64–67. Remmen, Kari Beate (2015). Lager klima for geodidaktikk. Naturfag. ISSN 1504-4564. 1, s. 4–8. Remmen, Kari...

Ingvill Rasmussen - Institutt for pedagogikk

; Ness, Ingunn Johanne & Kirkegaard, Preben Olund (Red.), Dialogisk pædagogik, kreativitet og læring. Forlaget Klim. ISSN 9788772044323. s. 217–249...

Siste 100 publikasjoner fra Institutt for pedagogikk - Institutt for pedagogikk

Siste 100 publikasjoner fra Institutt for pedagogikk Lista viser de siste 100 vitenskapelige publikasjonene som forskere ved Institutt for pedagogikk

Natur- og klimakrisen: Oslo-elever inn i tretti bedrifter for å studere klimarisiko - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

der Lippe Biserød. Foto: Privat Prosjektet skaper dermed erfaring med nye praksiser og nye måter å forholde seg til klima- og naturkrisen på

Om forskinga ved ILS - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

i møte med temaet klima og berekraft. Dette ser vi på både i skulen og i ulike nettverk mellom skule, nærmiljø og organisasjonar. Vi er også